Piotr Leszczyński

Piotr Leszczyński

W PRZESTRZENI będę bardziej dla kadry i rodziców. Będę zajmował się tematami związanymi z wsparciem kadry, jako zespołu; kontaktami z rodzinami; rekrutacją; facylitacją konfliktów i decyzji grupowych; warsztatami i wsparciem w zakresie Porozumienia bez Przemocy.

Prywatnie jestem szczęśliwym człowiekiem, mężczyzną, katolikiem, mężem i ojcem dwójki dzieci (Zosia 6 lat i Tomasz 5) - w tej kolejności. Zawodowo cały czas szukam - z wykształcenia informatyk; z zamiłowania brydżysta, żeglarz i narciarz; z pasji mediator, trener, lider/coach wspomagający zespoły. Z NVC mam styczność od 2012, ciągle poszerzając swój warsztat poprzez udział w szkoleniach, dzielę się aktywnie Porozumieniem z innymi.
Marzy mi się świat, w którym jest miejsce dla wszystkich; w którym ludzie o różnych poglądach mogą szukać dialogu, zamiast konfrontacji; w którym mogę w pełni wyrazić siebie i zostać przyjętym takim, jakim jestem.
Chcę tworzyć przestrzeń, w której szukamy dialogu; w której możemy popełniać błędy i się nimi dzielić; w której jesteśmy wrażliwi na siebie i na innych; w której odkrywamy nasze pasje.

Katarzyna Leszczyńska

Katarzyna Leszczyńska

Jestem szczęśliwą żoną Piotra i mamą Zosi (8l.) i Tomka (6l.). Z wykształcenia jestem prawnikiem, obecnie panią domu. Uwielbiam eksperymentować kulinarnie i poznawać nowe smaki, interesuję się zdrową kuchnią. Dużo przyjemności sprawiają mi narty, żagle, taniec, śpiew i szeroko pojęte obcowanie z przyrodą.

Od kilku lat jestem zafascynowana ideą Porozumienia bez Przemocy i praktykuję ją w codzienności w relacjach z mężem, dziećmi i nie tylko. Uczestniczyłam w licznych warsztatach z NVC. Szukam rozwiązań wspierających kreatywność, rozwój i podążanie za pasjami. Marzę o świecie, w którym jest miejsce na dialog ze wszystkimi.

W Fundacji Przestrzeń współprowadzę Czwartki w Przestrzeni, czyli zajęcia dla dzieci z edukacji domowej i jestem odpowiedzialna za sprawy prawno-administracyjne.

 

W Wolnej Szkole Przestrzeń będę odpowiedzialna za sprawy prawno-administracyjne.

Barbara Balcerzak

Barbara Balcerzak

Jestem pedagogiem i polonistką. Studiowałam polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim i ukończyłam staż w Akademii Wychowawców Fundacji Bullerbyn. Od 6 lat jestem instruktorką harcerską w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. Działanie z harcerkami na łonie natury, w duchu dobrowolności, poprzez stopniowanie trudności i wzajemność oddziaływań ukształtowało mnie, jako wychowawcę. Poszerzam swoje kompetencje o Porozumienie bez Przemocy, fascynuje mnie nurt edukacji alternatywnej. Przez pół roku pracowałam w Wolnej Szkole "Przygoda" w Warszawie.

W Fundacji Przestrzeń współprowadzę Wtorki i Czwartki w Przestrzeni, odpowiadam za pozyskiwanie i koordynowanie grantów oraz za obecność fundacji w mediach.

W Wolnej Szkole Przestrzeń będę tutorem.

Małgorzata Sójka

Małgorzata Sójka

Prywatnie i zawodowo pasjonuje mnie rozwój, twórcze działania i spontaniczna aktywność. Jestem pedagogiem z dziewięcioletnim stażem, terapeutą i trenerem. Skończyłam I i II etap szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii i Arteterapię w Instytucie Ericksonowskim w Łodzi. Doświadczenia zdobywałam w pracy z dziećmi i młodzieżą. Pracowałam jako pedagog przedszkolny, szkolny i wczesnoszkolny. Przez dwa lata prowadziłam szkolenia dla nauczycieli. Obecnie pracuję w roli wychowawcy i pedagoga specjalnego w Przedszkolu, oraz instruktora warsztatów kreatywnych w podkrakowskim Centrum Kultury.

Od dzieci uczę się każdego dnia, spotkania z nimi to niesamowity przywilej i jednocześnie wyzwanie. Z zachwytem odkrywam bogactwo różnorodnych koncepcji i metod w pracy z dziećmi i dorosłymi. Inspiruje mnie edukacja alternatywna i humanistyczny nurt w rozwoju  (m.in. podejście Gestalt). W życiu osobistym cenię domową przestrzeń i spotkania z bliskimi. Inspiruje mnie muzyka, szczególnie świata,od kilku lat chodzę w zajęcia wokalne, mam też słabość do włoskiej kuchni, kotów i swojego psa.

 

W Wolnej Szkole Przestrzeń będę prowadzić zajęcia arteterapii dla dzieci i warsztaty dla tutorów.

Maria Hornowska-Stoch

Maria Hornowska-Stoch

​Jestem żoną, mamą, psychologiem. Mam troje dzieci: niespełna 2-letniego Mateusza, 5-letnią Małgosię oraz ​9-letnią Zosię. Przez 10 lat byłam harcerką i to jedno z doświadczeń, które oprócz mojej rodziny, gór i edukacji, ukształtowało mnie najmocniej. Od kilku lat coraz bardziej interesuję się tematami na pograniczu psychologii i pedagogiki, odkrywając, jak bardzo obcowanie z niezwykłymi małymi ludźmi, jakimi są dzieci, może być ubogacające. Pracowałam w dwóch przedszkolach, prowadziłam zajęcia twórczego rozwoju i wiele szkoleń i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ukończyłam szereg kursów, które wzbogaciły moją wiedzę i umiejętności pracy z ludźmi. Jestem w trakcie studiów doktoranckich, występuję na konferencjach naukowych i kolejny rok prowadzę zajęcia ze studentami.

Zdecydowanie najważniejszym obszarem mojego rozwoju było i nadal pozostaje rodzicielstwo. To dzięki swoim dzieciom odkryłam i zachwyciłam się takimi zjawiskami i inicjatywami jak: rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, edukacja alternatywna, w tym edukacja Montessori.

Z radością wracam w góry, z których pochodzę - ta przestrzeń mnie uspokaja, porządkuje myśli i nigdy nie wydaje mi się nudna. Kocham kino, które pozwala mi na chwilę przenieść się do zupełnie innego świata. Spotkania z różnymi ludźmi są dla mnie niezwykle inspirujące. Moim żywiołem jest poznawanie, szukanie powiązań, dowiadywanie się, odkrywanie nowych idei, znaczeń, pomysłów i interpretacji.  

W Fundacji Przestrzeń współprowadzę Wtorki w Przestrzeni, czyli zajęcia dla dzieci z edukacji domowej.

W Wolnej Szkole Przestrzeń odpowiadam za koordynację działań całego zespołu, tworzenie spójnej wizji szkoły, współpracę z rodzicami na etapie rekrutacji i w trakcie roku szkolnego, opiekę psychologiczną dla dzieci i wsparcie dla nauczycieli.

 

Teresa Lichota

Teresa Lichota

W PRZESTRZENI będę zajmować się sprawami związanymi z sekretariatem. Dodatkowo 2 dni w tygodniu będę z dziećmi. W tym czasie będę pokazywać im j. niemiecki oraz podążać za ich potrzebami.

Z zawodu nauczycielka języka niemieckiego, pedagożka zafascynowana metodą Marii Montessori, z wyboru kobieta domowa: żona Łukasza, mama Adama (5), Lidii (3) i Sary (1,5). To właśnie przestrzeń rodzinna, jako źródło radości i zmagań ze sobą, podkreśliła we mnie potrzebę rozwoju, przez co odkryłam NVC. Dzięki niemu uczę się uważności na moje potrzeby oraz autentycznego wyrażania siebie. PbP (NVC) jest mi także pomocą w otwarciu się na światy innych, jest to fascynująca i wymagająca wewnętrznej dyscypliny podróż, dzięki której poszerzam swoje serce i robię w nim przestrzeń dla innych, mogę się autentycznie spotkać.
Jako wciąż poszukująca i pytająca katoliczka do niedawna aktywnie współtworzyłam grupę dla mam “integralne mamy”, teraz natomiast z radością wchodzę w “Przestrzeń”. Zaangażowanie w jej tworzenie jest dla mnie dowodem na to, a także wielką radością z tego, że “można”.

Agnieszka Piskozub-Piwosz

Agnieszka Piskozub-Piwosz

Uwielbiam rozwijać się i towarzyszyć innym w rozwoju. Zawodowo zajmuję się głównie uczeniem języka angielskiego, ale prócz anglistyki ukończyłam także teologię i religioznawstwo. Głęboko wierzę w to, że język może służyć przede wszystkim dialogowi i komunikacji, nie wymaga perfekcji, ba, jako rzeczywistość ciągle się zmieniająca wskazuje na wartość nieustannego uczenia się i elastyczności. Bardzo lubię metodę CLIL (Context and Language Integrated Learning), prowadzę warsztaty łączące naukę angielskiego z innymi dziedzinami wiedzy. Próbuję wcielać w życie idee Porozumienia bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości, interesuje mnie także pedagogika Montessori. Założyłam i prowadziłam stronę http://bliskawiara.pl dla rodziców podobnie jak ja łączących wychowanie chrześcijańskie i Rodzicielstwo Bliskości. Moja Córka Ania codziennie pozwala mi weryfikować szczytne idee z rzeczywistością.

W Fundacji Przestrzeń współprowadzę Wtorki w Przestrzeni, czyli warsztaty dla dzieci z edukacji domowej i prowadzę warsztaty z języka angielskiego.

 

W Wolnej Szkole Przestrzeń będę wspierać dzieci w nauce języka angielskiego, a także w korzystaniu z angielskiego w nauce innych dziedzin. Chcę im towarzyszyć, inspirować, a także uczyć się z nimi i od nich.

Agnieszka Piskozub-Piwosz

Andżelika Kulisiewicz

Jestem studentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej ze specjalizacją: diagnoza i terapia pedagogiczna, na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoje doświadczenie zdobywałam w różnych działaniach: prowadziłam zajęcia w stowarzyszeniu, w żłobkach i Domu Kultury oraz pracowałam w przedszkolu Montessori. Bliska jest mi edukacja żywieniowa, edukacja biblijna, plastyczna, muzyczna oraz arteterapia. W pedagogice interesuje mnie myśl Marii Montessori oraz nurt wolnej edukacji. Staram się każdego dnia wykorzystywać Porozumienie bez Przemocy w relacji z dziećmi oraz dorosłymi. Praca z dziećmi jest dla mnie pasją. Fascynuje mnie ich rozwój, ciekawość świata, spontaniczność, odwaga i szczerość. Cieszę się, że w swoim życiu mogę mieć takich towarzyszy. Lubię spacery, muzykę, podróże, koty i zdrowe jedzenie. Obecnie pracuję z dziećmi jako niania oraz działam w Fundacji Przestrzeń.

W Fundacji Przestrzeń jestem odpowiedzialna za stronę www, kontakt e-mailowy, współkoordynowanie wolontariatu, organizowanie wydarzeń dla rodzin i dbanie o porządek.

W Wolnej Szkole Przestrzeń będę prowadzić zajęcia dla dzieci (np. z sensoplastyki), a oprócz tego będę zajmować się planowaniem i koordynowaniem grafiku zajęć.