W grudniu 2016 Kasia i Piotr Leszczyńscy napisali: Mamy marzenie, by w Krakowie lub okolicy otworzyć “szkołę”, która za podstawę edukacyjną będzie miała charakter wolnościowy, a za podstawę komunikacyjną - Porozumienie bez Przemocy. Do nich dołączyły kolejne osoby i powstała Fundacja Przestrzeń, a jej zespół to:
Piotr Leszczyński
Prywatnie jestem szczęśliwym człowiekiem, mężczyzną, katolikiem, mężem i ojcem dwójki dzieci (Zosia 8 lat i Tomasz 6 lat) - w tej kolejności. Zawodowo cały czas szukam - z wykształcenia informatyk; z zamiłowania brydżysta, żeglarz i narciarz; z pasji mediator, trener, lider/coach wspomagający zespoły. Z NVC mam styczność od 2012, ciągle poszerzając swój warsztat poprzez udział w szkoleniach, dzielę się aktywnie Porozumieniem z innymi. Marzy mi się świat, w którym jest miejsce dla wszystkich; w którym ludzie o różnych poglądach mogą szukać dialogu, zamiast konfrontacji; w którym mogę w pełni wyrazić siebie i zostać przyjętym takim, jakim jestem. Chcę tworzyć przestrzeń, w której szukamy dialogu; w której możemy popełniać błędy i się nimi dzielić; w której jesteśmy wrażliwi na siebie i na innych; w której odkrywamy nasze pasje.
W Fundacji Przestrzeń zajmuję się finansami, współpracuję z rodzicami na etapie rekrutacji. Facylituję konflikty i decyzje grupowe. Prowadzę warsztaty i wspieram w zakresie porozumienia bez przemocy rodziców i kadrę.
Katarzyna Leszczyńska
Jestem szczęśliwą żoną Piotra i mamą Zosi (8l.) i Tomka (6l.), z wykształcenia prawnikiem, obecnie panią domu. Uwielbiam eksperymentować kulinarnie i poznawać nowe smaki, interesuję się zdrową kuchnią. Dużo przyjemności sprawiają mi narty, żagle, taniec, śpiew i szeroko pojęte obcowanie z przyrodą.
Od kilku lat jestem zafascynowana ideą Porozumienia bez Przemocy i praktykuję ją w codzienności w relacjach z mężem, dziećmi i nie tylko. Uczestniczyłam w licznych warsztatach z NVC. Szukam rozwiązań wspierających kreatywność, rozwój i podążanie za pasjami. Marzę o świecie, w którym jest miejsce na dialog ze wszystkimi.
W Fundacji Przestrzeń odpowiadam za lokal, sprawy prawno-administracyjne i logistyczne.
Maria Hornowska - Stoch
Jestem żoną, mamą, psychologiem. Mam troje dzieci: niespełna 2-letniego Mateusza, 5-letnią Małgosię oraz 9-letnią Zosię. Przez 10 lat byłam harcerką i to jedno z doświadczeń, które oprócz mojej rodziny, gór i edukacji, ukształtowało mnie najmocniej. Od kilku lat coraz bardziej interesuję się tematami na pograniczu psychologii i pedagogiki, odkrywając, jak bardzo obcowanie z niezwykłymi małymi ludźmi, jakimi są dzieci, może być ubogacające. Pracowałam w dwóch przedszkolach, prowadziłam zajęcia twórczego rozwoju i wiele szkoleń i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ukończyłam szereg kursów, które wzbogaciły moją wiedzę i umiejętności pracy z ludźmi. Jestem w trakcie studiów doktoranckich, występuję na konferencjach naukowych i kolejny rok prowadzę zajęcia ze studentami.
Zdecydowanie najważniejszym obszarem mojego rozwoju było i nadal pozostaje rodzicielstwo. To dzięki swoim dzieciom odkryłam i zachwyciłam się rodzicielstwem bliskości, porozumieniem bez przemocy, edukacją alternatywną, w tym pedagogiką montessori.
Z radością wracam w góry, z których pochodzę - ta przestrzeń mnie uspokaja, porządkuje myśli i nigdy nie wydaje mi się nudna. Kocham kino, które pozwala mi na chwilę przenieść się do zupełnie innego świata. Spotkania z różnymi ludźmi są dla mnie niezwykle inspirujące a moim żywiołem jest poznawanie, szukanie powiązań, dowiadywanie się, odkrywanie nowych idei, znaczeń, pomysłów i interpretacji.
W Fundacji Przestrzeń odpowiadam za koordynację szkoły, współpracę z rodzicami na etapie rekrutacji i w trakcie roku szkolnego, opiekę psychologiczną dla dzieci i wsparcie dla nauczycieli.
Barbara Jędrusiak
Jestem pedagogiem i polonistką. Studiowałam polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim
i ukończyłam staż w Akademii Wychowawców Fundacji Bullerbyn. Od 6 lat jestem instruktorką harcerską w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. Działanie z harcerkami na łonie natury, w duchu dobrowolności, poprzez stopniowanie trudności i wzajemność oddziaływań ukształtowało mnie, jako wychowawcę. Poszerzam swoje kompetencje o porozumienie bez przemocy, fascynuje mnie nurt edukacji alternatywnej. Przez pół roku pracowałam w Wolnej Szkole "Przygoda" w Warszawie.
W Fundacji Przestrzeń odpowiadam za pozyskiwanie i koordynowanie grantów oraz za obecność fundacji w mediach.
Agnieszka Piskozub - Piwosz
Uwielbiam rozwijać się i towarzyszyć innym w rozwoju. Zawodowo zajmuję się głównie uczeniem języka angielskiego, ale prócz anglistyki ukończyłam także teologię i religioznawstwo. Głęboko wierzę w to, że język może służyć przede wszystkim dialogowi i komunikacji, nie wymaga perfekcji, ba, jako rzeczywistość ciągle się zmieniająca wskazuje na wartość nieustannego uczenia się i elastyczności. Bardzo lubię metodę CLIL (Context and Language Integrated Learning), prowadzę warsztaty łączące naukę angielskiego z innymi dziedzinami wiedzy. Próbuję wcielać w życie idee Porozumienia bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości, interesuje mnie także pedagogika Montessori. Założyłam i prowadziłam stronę http://bliskawiara.pl dla rodziców podobnie jak ja łączących wychowanie chrześcijańskie i Rodzicielstwo Bliskości. Moja Córka Ania codziennie pozwala mi weryfikować szczytne idee z rzeczywistością.
W Fundacji Przestrzeń wspieram dzieci w nauce języka angielskiego.
Kasia Bieroń
Jestem psychologiem i pedagogiem. Doświadczenie czerpię z 17 letniej służby instruktorskiej w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej (gdzie pełniłam przez 4 lata funkcję naczelniczki harcerek, stając na czele 10tysięcznej organizacji), Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii, kursu przewodników beskidzkich, pracy w szkole społecznej (od 7 lat). Odwiedziłam 23 kraje europejskie i 4 azjatyckie, co pozwoliło mi w wielu kwestiach wyjść poza schemat. Doświadczyłam dwóch lat w roli uczennicy 3 szkół w USA, co pokazało mi szerszy kontekst edukacji. W harcerstwie byłam komendantką 10 kursów uczących korzystania z metody harcerskiej w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, odkryłam różne oblicza procesu grupowego, pełniłam rolę wizytatorki kilkadziesiąt razy. Specjalizuję się w personaliźmie chrześcijańskim i przekładam go na codzienność wychowawczą. Umiem uczyć siebie i innych, planować i wyciągać wnioski. Ważny jest dla mnie kontakt z naturą - brałam udział w 14 wielodniowych spływach kajakowych, 11 miesięcznych samodzielnie zbudowanych obozach harcerskich, 5 obozach wędrownych, 3 samodzielnie zaprojektowanych miesięcznych pieszych wyprawach zagranicznych. Jestem demonstratorem PZN, przewodnikiem beskidzkim i mam złotą Górską Odznakę Turystyczną PTTK.
W Fundacji Przestrzeń zajmuję się redakcją i korektą słowa pisanego.
Andżelika Kulisiewicz
Jestem studentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej ze specjalizacją: diagnoza i terapia pedagogiczna, na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoje doświadczenie zdobywałam w różnych działaniach: pracowałam w przedszkolu Montessori, w żłobkach, w stowarzyszeniu. Bliska jest mi edukacja żywieniowa, plastyczna, muzyczna oraz arteterapia. W pedagogice interesuje mnie myśl Marii Montessori oraz nurt wolnej edukacji. Staram się każdego dnia wykorzystywać Porozumienie bez Przemocy w relacji z dziećmi oraz dorosłymi. Praca z dziećmi jest dla mnie pasją. Fascynuje mnie ich rozwój, ciekawość świata, spontaniczność, odwaga i szczerość. Cieszę się, że w swoim życiu mogę mieć takich towarzyszy. Lubię spacery, muzykę, podróże, koty i zdrowe jedzenie. Obecnie pracuję z dziećmi oraz działam w Fundacji Przestrzeń.
W Fundacji Przestrzeń jestem odpowiedzialna za stronę www i współkoordynowanie wolontariatu.